ویژگی های رمز ارزهای اسکم

ویژگی های رمز ارزهای اسکم

امروزه هر پروژه ای که وارد دنیا کریپتوکارنسی میشود اهدافی را برای فعالان بازار به نمایش میگذارد که عمدتا این اهداف، بشردوستانه یا در قالب ارتقا سطح تکنولوژی میباشد.

رمز ارزهای اسکم

 

امروزه هر پروژه ای که وارد دنیا کریپتوکارنسی میشود اهدافی را برای فعالان بازار به نمایش میگذارد که عمدتا این اهداف، بشردوستانه یا در قالب ارتقا سطح تکنولوژی می‌باشد. تا رمز ارز بتواند از این طریق طرفدارانی پیدا کند و کم کم در این بازار نقشی داشته باشد. اما در این میان عده ای از مدیران پروژه ها به خوبی آگاه هستند که پروژه‌ آنها هیچ گاه موفق نخواهد شد پس با داغ نمودن اخبار رمز ارز، شروع به فروش آن میکنند. تا از این طریق سود خوبی به دست آورند. راه شناسایی این پروژه ها و نیفتادن در دام این شت کوینها چیست؟

 

ویژگی های رمز ارزهای اسکم

 

با بررسی کوین ها و توکن های شکست خورده بازار به نکات مشترک و جالبی پی می‌بریم که با تطبیق آنها بر رمز ارزهای جدید به سهولت، اسکم بودن پروژه ای را که در حال بررسی هستید میتوانید در یابید. این ویژگی ها عبارت اند از:

 لوگوهای ضعیف

معمولا در این پروژه‌ها از لوگوهای ضعیف و کپی شده از بازی ها استفاده میکنند تا هم هزینه کمتری صرف شود و هم خیلی زود به فراموشی سپرده شوند.

 نداشتن شبکه منحصر به فرد

در این پروژه‌ها صرفا هدف بنیانگذاران کسب سود است و به همین خاطر به دنبال حذف هزینه های اضافه میباشند. پس با بکارگیری بستر و شبکه یک کوین دیگر به دنبال صرفه جویی بیشتری نسبت به منابع مالی هستند.

بالا بودن تعداد رمز ارز

پروژه های اسکم غالبا فعالیتشان را با کوین ها و توکن های چند میلیاردی آغاز میکنند که بخش زیادی از آن بدون استخراج آزاد است و در هر صرافی که لیست میشوند فورا شروع به عرضه های سنگین در قیمتهای پایین کرده تا برای فعالان بازار جذابیت بالایی ایجاد کنند.

تبلیغات زیاد

برای سودآوری و فروش بیشتر از هیچ نوع تبلیغی ابا نداشته و براحتی با در اختیار گذاشتن ایرداپ ها حجم بالایی بشما هدیه خواهند داد.

تشابه با کوین های معروف

برای بیشتر دیده شدن سعی میکنند تا شباهت زیادی به کوین معروفی داشته باشند تا هواداران آن کوین را تشویق به سرمایه گذاری نمایند.

 بد نام بودن یا مجهول بودن صاحبین کوین یا توکن

اشخاصی که سابقا از این بستر پول هنگفتی را با نام سرمایه‌گذاری در فلان سایت کلود ماینیگ یا فلان صرافی بدست آورده اند هیچگاه بازار را رها نمی‌کنند و همیشه با پروژه های جدید در جستجو و شکار فعالان رمز ارز نا آگاهی هستند که به سهولت فریب طعمه آنها شده و در قفس ضرر گرفتار می‌شوند.

 مجهول بودن صاحبین پروژه  اگر چه خود به تنهایی سبب بد بودن آن رمز ارز نمیشود اما بهتر است محتاط تر رفتار کنید.

نوسانات غیر متعارف و زیاد

این رمز ارزها برای اینکه بیشتر دیده شوند مدام نوسان‌های سنگینی را تجربه میکنند تا نوسان گیرها بسراغ آنها بیایند و با حجم خوردن بیشتر رتبه بهتری را در مارکت کسب کنند.

عدم تثبیت رتبه مارکت و جهش های نامتعارف

برخی از این رمز ارزها مدام رتبه مارکت آنها جابجا میشود ممکن است یک روز رتبه مارکت آنها هشتصد باشد چهار روز بعد رتبه آنها پنجاه باشد و یک هفته بعد رتبه مارکت آنها سیصد باشد عوض شدن رتبه مارکت بدون تثبیت جایگاه نشان میدهد کوین یا توکن مدام در حال دستکاری است تا با هر بار بالا آمدن برخی از فعالین بازار را با خود همراه کند.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که چنانچه شما تریدر باشید با گذاشتن حد ضرر میتوانید از نوسانات این شت کوین ها سود خوبی بدست آورید. اما اگر هولدر باشید و بخواهید چند سال دیگر سرمایه بالایی برداشت کنید باید بدانید که شما بازنده این بازی خواهید بود و موجودیتان در این رمز ارز صفر خواهد شد.