خرید و فروش ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز دیجیتال

 

ارز دیجیتال یک دنیای جذاب و جدیدی است که هر کسی را کنجکاو می‌کند. دنیای ارز جایی است که امکان سود بردن یا ریسک کردن برای شما فراهم می‌کند. بازار ارزهای دیجیتال یک بازار مالی است که کار خود را با پیدایش بیت کوین در سال ۲۰۰۹ آغاز کرد.

 

خرید و فروش ارز دیجیتال

 

ارز دیجیتال یک دنیای جذاب و جدیدی است که هر کسی را کنجکاو می‌کند. دنیای ارز جایی است که امکان سود بردن یا ریسک کردن برای شما فراهم می‌کند. بازار ارزهای دیجیتال یک بازار مالی است که کار خود را با پیدایش بیت کوین در سال ۲۰۰۹ آغاز کرد.

 ارزهای دیجیتال یا کریپتوکارنسی‌ها ماهیت فیزیکی ندارند. یعنی شما اگر ارزی مانند بیت کوین را بخرید، سکه دریافت نخواهید کرد، درواقع اصلا هیچ سکه‌ای در این بازار وجود ندارد و اطلاعات شما در کیف پول دارایی شما را نشان می‌دهد.

هدف تمام کسانی که وارد بازار ارزهای دیجیتال می‌شوند، کسب سود است. برای اینکه بتوانید به صورت مستمر در بازار ارزهای دیجیتال به سود برسید باید اطلاعات خود را بالا برده و دانش لازم را در این زمینه کسب کنید، در غیر اینصورت نه تنها سود نمیکنید، ممکن است دارایی خود را نیز از دست بدهید.

در این مقاله به طور مختصر با نحوه صحیح و امن خرید وفروش ارز دیجیتال آشنا خواهیم شد.

 

چه زمانی میتوان ارزدیجیتال را خرید و فروش کرد؟

 

انجام معامله در بازار کریپتوکارنسی‌ها اعم از خرید وفروش ارزدیجیتال به صورت ۲۴ ساعته و در طول ۷ روز هفته به صورت آنلاین و با قیمت لحظه ای ممکن است. با این وجود در برخی ساعات انجام معامله به خاطر نقدینگی بالاتر راحت‌ تر است. شما با توجه به رفتار ارز دیجیتالی که قصد معامله بر روی آن را دارید، باید بهترین زمان را انتخاب کنید.

 

طریقه ی خرید ارز دیجیتال:

 

شما از چندین طریق می‌توانید به ارزهای دیجیتال دسترسی داشته باشید. راحترین راه برای بدست آوردن ارزدیجیتال، خرید است. شما در ازای پرداخت ارزش لحظه‌ای ارزدیجیتال می‌توانید آن را تهیه کنید.

همان‌طور که گفتیم، ارزهای دیجیتال شکل فیزیکی ندارند و به ‌شکل دیجیتالی خرید و فروش یا منتقل می‌شوند. بنابراین، برای خرید وفروش ارز دیجیتال لازم نیست حضوری اقدام کنید، بلکه این کار به ‌صورت آنلاین و از طریق اینترنت انجام می‌شود. فعالیت شما نیز وابسته به اینترنت و دنیای دیجیتال است.

اکنون بیان کردن این لازم است که برای خرید هر گونه ارز دیجیتال باید به چند نکته توجه کنید.

 

مراحل خرید ارز دیجیتال:

 

برای خریدارزدیجیتال باید چند مرحله را بگذرانيد.که به اختصار بیان میکنیم:

1.تحلیل و پیش بینی قیمت ارز دیجیتال مورد نظر(پیش از هر گونه اقدامی حتما از خرید آن ارز مطمئن شوید)

2.انتخاب صرافی انلاین ارزدیجیتال معتبر

3.انجام احراز هویت با مدارک شناسایی

4.شارژ حساب کاربری با استفاده از حساب بانکی (ریال)

5.خرید و دریافت در کیف پول (با انجام این مراحل شما صاحب یک ارز دیجیتال هستید‌)

 

بهترین و امن ترین راه برای خرید وفروش ارز دیجیتال:

 

پس از انتخاب و نصب کیف پول ارز مورد نظرتان، باید یک فروشنده معتبر پیدا کنید تا از آن ارز دیجیتال خریداری کنید. می‌توانید هم از افراد حقیقی و هم از سایت‌هایی تحت عنوان «صرافی ارز دیجیتال» به ‌صورت آنلاین ارز دیجیتال بخرید. با توجه به کلاهبرداری‌های زیاد در این حوزه، پیشنهاد ما این است که بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگر را از صرافی‌های معتبر بخرید و در شبکه‌های اجتماعی با افرادی که نمی‌شناسید معامله نکنید.

 به عنوان مثال : ممکن است برخی از ارزهای بسیار شناخته شده همچون بیت کوین را بتوانید حتی از برخی کانال‌های تلگرام هم خریداری کنید که البته توصیه نمی‌شود. امن‌ترین روش برای خرید و فروش ارز دیجیتال مراجعه‌ به یک وبسایت صرافی معتبر است. صرافی آنلاین ارز دیجیتال، به زبان ساده پلتفرمی است که به شما امکان خرید و فروش و تبدیل ارزها را می‌دهد.

 

صرافی داخلی یا خارجی؟؟؟

 

انتخاب صرافی یکی از مهمترین مراحل فعالیت شما در بازار ارزهای دیجیتال است که اگر به درستی انتخاب نشود ممکن است کل دارایی خود را از دست بدهید. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که استفاده از صرافی‌های خارجی مانند بایننس، کوینکس، هوبی و… برای ایرانیان به دلایل تحریم، ریسک بالایی دارد.چرا که امکان بلوکه شدن دارایی شما در این صرافی‌ها بسیار زیاد است.

 به همین دلیل ما می‌خواهیم بهترین و جامع ترین صرافی آنلاین ارز دیجیتال ایرانی که در این زمینه فعالیت می‌کند و دارای اعتبار بالایی است را به شما معرفی کنیم.

 هر صرافی معمولا یک سری ارز دیجیتال را لیست می‌کند که البته ممکن است در طول زمان ارزهای بیشتری را نیز اضافه ‌کند، لیست کردن ارز دیجیتال در صرافی ها به این معناست که آن صرافی، ارز دیجیتال مورد نظر را دارد. یعنی اگر یک صرافی بیت کوین را لیست نکرده باشد به این معناست که شما نمی‌توانید بیت کوین را از آن صرافی بخرید.

پلتفرم معاملاتی آساکوین الکترونیک از  جامع ترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی است که شما میتوانید هر گونه ارز دلخواهتان را با قیمت لحظه ای خرید و فروش کنید. به دلیل ویژگی‌های خاص این صرافی ارزدیجیتال، ما تصمیم به معرفی آن برای شما گرفتیم.

 از جمله‌ این ویژگی ها، میزان نقدینگی بالا و نیزپشتیبانی از حدود 1000 ارز دیجیتال است که می‌توان به جرات گفت: جامع ترین صرافی آنلاین ارزدیجیتال ايرانی، صرافی آساکوین الکترونیک است. که شما با خیال آسوده میتوانید انواع ارز های دیجیتال را  با امنیت بالا و کمترین زمان ممکن با پشتیبانی ۲۴ ساعته و با قیمت لحظه ای خرید و فروش کنید.

 

طریقه خرید ارز دیجیتال در صرافی آساکوین الکترونیک


برای خرید هر گونه ارزدیجیتال در صرافی آساکوین الکترونیک، شما به سادگی می توانید پس از ثبت نام، احراز هویت را از قسمت داشبورد (ویرایش پروفایل) انجام دهید و بعد، اقدام به انتخاب کیف پول مورد نظر خود از قسمت کیف پول های داخلی نموده و سپس به قسمت خرید رفته و با آگاهی و دانش لازم از روند بازار، ارز و سنجیدن نکات مهم، و پس از آگاهی از توان مالی خود، اقدام به خرید ارز دیجیتال نمایید. خرید در صرافی آساکوین الکترونیک با قیمت لحظه ای ارز درخواستی شما در کمترین زمان ممکن انجام میشود.

 

چگونگی فروش ارز دیجیتال :


برای کسانی که تازه وارد این عرصه شده اند و به تازگی ارز دیجیتال خرید کرده اند، این سؤال مطرح می‌شود که اگر بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری داشته باشم، چگونه می‌توانم آن‌ را بفروشم و به پول رایج (ریال یا دلار) تبدیل کنم تا از آن سود حاصل شود؟

 به طور خلاصه در جواب به این سوال  باید گفت: از همان جایی که ارز دیجیتال خریداری نمودید، همان جا می‌توانید بفروشید. بهترین راه برای فروش ارز دیجیتال مراجعه به یک سایت صرافی ارز دیجیتال است. صرافی آنلاینی که قیمت لحظه ای ارز شما را به صورت مطمئن به فروش برساند و مبلغ رابلافاصله برای شما واریز کند.
 
ابتدا باید به این نکته توجه داشت که در ارزهای دیجیتال تراکنش‌ها برگشت‌ پذیر نیست. یعنی اگر دارایی دیجیتالی خود را به فردی که نمی‌شناسید انتقال دهید و او به شما پولی پرداخت نکند، پیگیری قانونی آن تقریبا ممکن نيست. پس حتما باید از امنیت معامله مطمئن باشيد.

بنابراین، بهترین کار مراجعه به یک سایت صرافی معتبر است. باید بگوییم که جای نگرانی نیست! زیرا در صرافی آساکوین الکترونیک، فروش هر نوع ارز درخواستی شما با قیمت لحظه ای به اتمام می‌رسد و بلافاصله به حساب شما واریز میشود.

برای فروش دارایی دیجیتالی خود به قسمت فروش سایت به آدرس آساکوین الکترونیک مراجعه کرده و براساس موجودی کیف پول ارزی تان، درخواست فروش ارز خود را ثبت نمایید. در این صورت، مبلغ ارز شما با قیمت لحظه ای بلافاصله به حساب شما واریز خواهد شد.

 

جمع بندی:


 در پایان باید به این نکته توجه داشت که فعالیت در بازارهای مالی و علی‌الخصوص بازار ارزهای دیجیتال به خرید و فروش ختم نمی‌شود، داشتن اطلاعات و دانش بیشتردرمورد ماهیت ارزهای دیجیتال، تحلیل نمودارهای قیمتی و دیگر موارد مانند کسب مهارت اینکه کدام رمزارز را در چه زمانی و با چه قیمتی بخرید و در چه زمانی به فروش برسانید تا برای شما سودآور باشد، لازم است.

 سپس با دانش و اطلاعات کافی باید صرافی ارزدیجیتال معتبر را انتخاب کنید که بتوانید با خیال راحت معاملات خود را انجام دهید‌‌. جایی که می‌دانید دارایی شما محفوظ ‌می‌ماند.