ارز دیجیتال پولکادات DOT چیست وچگونه بوجود آمد؟

ارز دیجیتال پولکادات DOT چیست وچگونه بوجود آمد؟

ارز دیجیتال پولکادات DOT  > با پیشرفت دنیای کریپتوکارنسی ها و توسعه بلاک‌چین‌ها نیاز ارتباط داخلی بین شبکه های بلاک‌چین‌ به مراتب حس میشود.
توسعه‌دهندگان در پی راهی بودند که بتوان بلاک‌چین‌ها‌را باهم ارتباط بدهند تا بیشتر بتوان از مزیت و کاربردهای آنها بهره‌ ببرند.
یک بلاکچین به خودی خود توانایی برقراری ارتباط با دیگر بلاکچین‌ها را ندارد اما با فراهم‌سازی قابلیت همکاری بین بلاکچین‌های مختلف، انتقال اطلاعات بسیار ساده‌تر شده و می‌توان برنامه‌ها وسرویس‌های قدرتمندتری ساخت. 

ارز دیجیتال پولکادات DOT  > با پیشرفت دنیای کریپتوکارنسی ها و توسعه بلاک‌چین‌ها نیاز ارتباط داخلی بین شبکه های بلاک‌چین‌ به مراتب حس میشود.
توسعه‌دهندگان در پی راهی بودند که بتوان بلاک‌چین‌ها‌را باهم ارتباط بدهند تا بیشتر بتوان از مزیت و کاربردهای آنها بهره‌ ببرند.
یک بلاکچین به خودی خود توانایی برقراری ارتباط با دیگر بلاکچین‌ها را ندارد اما با فراهم‌سازی قابلیت همکاری بین بلاکچین‌های مختلف، انتقال اطلاعات بسیار ساده‌تر شده و می‌توان برنامه‌ها وسرویس‌های قدرتمندتری ساخت.
شبکه های بلاک چین به دلیل این که نمی توانند با یکدیگر در ارتباط باشند، در انزوا قرار دارند، ارزی به نام پولکادات  آمده است تا مشکل عدم ارتباط و تعامل میان بلاک چین های مختلف را رفع، و آنها را از انزوا خارج کند.


ارز دیجیتال پولکادات (Polkadot)  با نماد اختصاری DOT بلاک‌چین نسل جدید است که بلاک‌چین‌های متعدد را به یک شبکه واحد متصل می‌کند.پولکادات پل رابط میان بلاکچین شبکه‌های دیگر شناخته می‌شود. همین امر باعث شده است که به اینترنت بلاکچین‌ها معروف باشد.همانطور که اینترنت به یکپارچه کردن اطلاعات و راحتی ارتباطات کمک می‌کند، شبکه پولکادات ایجاد شده تا بتواند بین بلاک‌چین‌های مختلف ارتباط برقرار کرده و به توسعه‌دهندگان دیگر بلاک‌چین‌ها کمک کند تا به روشی آسان، بلاکچین دلخواه خود را ایجاد و اداره کنند.پولکادات به عنوان تسهیل‌کننده نسل بعدی وب یعنی Web۳ یاد می‌شود که انحصار اینترنت را می‌شکند و آن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. 


پولکادات با هدف بر طرف کردن مشکل ارتباط میان بلاکچین‌های خصوصی و عمومی بوجود آمده است.پولکادات برای رفع مشکلاتی که باعث کاهش کاربردهای بلاک چین ها می شود، ایجاد شده است. از جمله این مشکلات می توان به مشکل مقیاس پذیری و انزوا اشاره کرد. با مزیت مقیاس‌پذیری، پولکادات می تواند تراکنش ها را به صورت موازی و در چندین زنجیره پردازش کند و تنگناهای سایر شبکه ها را رفع کنداین پروتکل بر حفظ ارتباطات، انتقال ارز و امنیت مشترک بلاک‌چین‌ها تمرکز دارد.

 

ارز دیجیتال پولکادات DOT

 

تاریخچه ارز دیجیتال پولکادات DOT


ارز دیجیتال پولکادات DOT  > گاوین وود Gavin wood مدیر پروژه پولکادات Polkadot است. او مهندس کامپیوتر انگلیسی بود و در ابتدا فعالیت خودش را در زمینه بازی سازی شروع کرد. در این میان همراه با  ویتالیک بوترین (مدیرعامل اتریوم) به توسعه اتریوم پرداخت و به عنوان یکی از بنیانگذاران اتریوم در این پروژه فعالیت کرد.گاوین وود در سال ۲۰۱۶ به قصد ساخت و طراحی یک بلاکچین منحصربه‌فرد اتریوم را ترک کرد و در ۲۰۱۷ با همکاری پیتر چابان و رابرت هابرمایر پولکادات را وارد بازار دیجیتال کرد. پس از حمله هکرها به پولکادات که موجب ضررو کاهش توسعه این ارز شد، درسال ۲۰۱۸  با قدرت بیشتری به بازار ارز دیجیتال برگشت.

 

ارزش بازاری ارزدیجیتال پولکادات DOT


اولین عرضه اولیه ارزدیجیتال پولکادات در اکتبر 2017 برگزار شد. در آن زمان قیمت ارزدیجیتال پولکادات 0.29 دلار بود؛ در طی این عرضه، 2.24 میلیون واحد DOT به‌فروش رسید. بعد از آن در جولای 2020، دومین ICO با قیمت 1.25 دلار برای هر واحد و با فروش تعداد 342,080 ارز دات برگزار گردید.
بالاترین قیمت پولکادات در نوامبر 2021، معادل ۵۴.۹۹ دلار بوده است.در حال حاضر ارزش بازاری پولکادات DOT حدود ۲۰.۵۵میلیارد دلار، و سهم ۱.۰۱درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . هر واحد از پولکادات دراین لحظه (۳ فروردین ۱۴۰۱)با قیمت20.97دلار،که با احتساب نرخ تتر معادل ۵۴۵,۴۸۵تومان معامله میشود. پولکادات با حجم مبادلات روزانه ۱.۳۳میلیارد دلار،در رتبه یازدهم بازار قرار دارد.

 

ارز دیجیتال پولکادات DOT

 

 چگونگی استخراج ارز دیجیتال پولکادات DOT


ارز DOT قابل استخراج نیست و نمی‌توان از طریق ماینینگ پولکادات جدید تولید کرد. روش توزیع پولکادات بسیار منحصر به فرد است و با این که شباهت به اثبات سهام دارد اما از ساختار متفاوتی استفاده می‌کند. این را باید بیان کرد که محدودیتی برای تولید پولکادات وجود ندارد. بنابراین بهترین راه برای بدست آوردن ارزدیجیتال پولکادات خرید آن  در صرافی معتبراست. در ادامه با نحوه خرید ارزدیجیتال پولکادات در صرافی آساکوین الکترونیک آشنا خواهیم شد‌

 

چگونه ارزدیجیتال پولکادات DOT به کیف خود انتقال دهیم؟


ارز دیجیتال پولکادات DOT  >ارز پولکادات دارای شبکه انتقال اختصاصی DOT است. که  برای انتقال پولکادات استفاده میشود‌.علاوه بر آن برای کاهش‌ هزینه های تراکنش‌ در صرافی آساکوین میتوانید از شبکه های فرعی با هزینه کمتر نیز استفاده کنید.بعد از خرید ارز دیجیتال پولکادات DOT در صرافی آساکوین الکترونیک و نصب یک کیف پول بر روی سیستم شخصی شما میتوانید با رفتن به گزینه انتقال ارز،آدرس کیف پولتان را وارد کنید سپس اقدام به برداشت نمایید.

 

ارز دیجیتال پولکادات DOT

 

چگونه و از کجا ارز دیجیتال پولکادات DOTبخريم؟


با توجه به این که فعالیت ایرانیان در صرافی های خارج از کشور به دلیل تحریم ها علیه ایران ممنوع می باشد، ریسک انتخاب صرافی های غیر ایرانی با توجه به خطر بلوکه شدن سرمایه و مسدود شدن حساب، بسیار بالا است. بنابراین، با فعالیت در صرافی آساکوین الکترونیک، می توانید معاملات خود را با سهولت و امنیت بالا به سرانجام برسانید. صرافی آساکوین الکترونیک با دارا بودن میزان نقدینگی بالا و نیزپشتیبانی از حدود ۱۰۰۰ ارز دیجیتال از جمله پولکادات DOTآماده ارائه خدمات به صورت  بیست و چهار ساعته به کاربران می باشد. خرید ارز دیجیتال پولکاداتDOT با قیمت لحظه ای در صرافی آساکوین الکترونیک با امنیت بالا  با پیشتیبانان با تجربه انجام میشود.
برای  خریدپولکادات DOT در صرافی آساکوین الکترونیک، شما به سادگی می توانیدپس از ثبت نام احراز هویت را از قسمت داشبورد(ویرایش پروفایل) انجام دهید و بعداقدام به انتخاب کیف پول مورد نظر خود از قسمت کیف پول های داخلی  نموده و سپس به قسمت خرید رفته و با آگاهی و دانش لازم از روند بازار ارز و سنجیدن نکات مهم و پس از آگاهی از توان مالی خود، اقدام به خریدارز دیجیتال پولکادات DOTنمایید.

 

نحوه فروش ارز دیجیتال پولکادات 


فروش دارایی های دیجیتالی یکی از دغدغه های مهم کاربران  پس از خریداست.باید بگوییم که جای نگرانی نیست !!زیرا در صرافی آساکوین الکترونیک فروش هر نوع ارز درخواستی شما از جمله پولکادات DOT با قیمت لحظه ای به اتمام می‌رسد و بلافاصله به حساب شما واریز میشود.برای فروش  پولکادات به قسمت فروش سایت به آدرس آساکوین الکترونیک مراجعه کرده وبراساس موجودی کیف پول ارزی تان، درخواست فروش ارز خودراثبت نمایید. در این صورت، مبلغ قیمت لحظه ای پولکادات DOT بلافاصله به حساب شما واریز میشود.