ارز دیجیتال  آیوتا MIOTA > نسل سوم ارزهای دیجیتال سعی دارند که بیشتر به امور روزمره بپردازند و بیشتر به زندگی عادی نفود کنند . برخی ارزها ادعا بر این دارند که کارمزد انجام تراکنش در شبکه اندک یا صفر است. که این وعده همچنان عملی نشده‌ است‌.

ارز دیجیتال  آیوتا MIOTA > نسل سوم ارزهای دیجیتال سعی دارند که بیشتر به امور روزمره بپردازند و بیشتر به زندگی عادی نفود کنند . برخی ارزها ادعا بر این دارند که کارمزد انجام تراکنش در شبکه اندک یا صفر است. که این وعده همچنان عملی نشده‌ است‌.


آیوتا (MegaIotaیکی از ارزهای نسل سومی است که  ادعای بدون کارمزدبودن شبکه را عملی کرد. آیوتا با قابلیت انجام تراکنش‌هایی با سرعت بسیار بالا و کارمزد صفر، برای استفاده در امور روزمره و به عنوان اولین پروژه‌ای که برای استفاده در کاربردهای اینترنت اشیاء یا آی‌او‌تی (IoT)طراحی و ایجاد شده است.

با استفاده از تکنولوژی اینترنت اشیاء می‌توان با تلفن همراه هوشمند خود تمام وسایل داخل خانه را هنگامی که دور از خانه‌ایم کنترل کنیم. شبکه آیوتا پروژه آینده‌نگرانه است که قصد دارد ارز دیجیتال خودش را در خدمت این فناوری قرار بدهد و ارتباط ماشین با ماشین (M2M)  از جمله وسایل خانگی با هم یا کنترل وسایل خانگی با تلفن همراه را امکان پذیر کند.

 

ارز دیجیتال  آیوتا MIOTA


ارز دیجیتال شبکه آیوتا، Iota است که آن را با نماد (i) نمایش می‌دهند.به دلیل بزرگی رقم، تعداد واحد‌های رسمی آیوتا و بحث‌های قیمتی، در صرافی ها از واحد MegaIota یا به اختصار MIOTA استفاده می‌شود و آن را با mi نمایش می‌دهند. هر (mi) برابر با یک ۱,۰۰۰,۰۰۰ (i) است.


آیوتا یک شبکه کاملا غیرمتمرکز است که بر خلاف اکثر ارزهای دیجیتال، از بلاک چین استفاده نمی‌کند. بستری که آیوتا از آن بهره می‌برد، سیستمی به نام تنگل (Tangle) است.نحوه کار این شبکه با بلاک چین کاملا متفاوت است‌.این شبکه‌ یک دفترکل توزیع شده است و همه در شبکه ایفای نقش می‌کنند.


تنگل یک ساختار داده ای بر اساس حرکت جهت دار غیرمدور است.  آیوتا برای اینکه بتواند کارمزد تراکنش‌های خود را به صفر برساند، از تکنولوژی تنگل استفاده کرده است.
روش کار این تکنولوژی به این صورت است که هرکسی بخواهد تراکنشی در شبکه آیوتا انجام دهد، باید ابتدا دو تراکنش قبل از خود را تایید کند. در صورتی که در بلاک چین، افراد مشخصی که به آنها ماینر یا استخراج‌کننده می‌گویند کار تایید تراکنش‌ها را انجام می‌دهند.در این تکنولوژی همه کاربران در تایید تراکنش‌های شبکه نقش دارند.

سیستم تنگل به این گونه است که هرکس به جای اینکه در ازای تایید تراکنش خود در شبکه، کارمزد پرداخت کند، کاری برای شبکه انجام می‌دهد که این کار تایید دو تراکنش قبل از خود است.این کار به صورت خودکار انجام می‌شود. یعنی زمانی که یک کاربر تراکنشی را در شبکه آیوتا ثبت می‌کند، دو تراکنش قبل از خود را به صورت خودکار تایید می‌کند و این روند ادامه پیدا می‌کند.به لحاظ تئوری، این شبکه به‎ خاطر قدرت مقیاس‌‎پذیری عظیم خودش می‌تواند تعداد نامحدودی تراکنش را پردازش و تأیید کند.


  تاریخچه ارز دیجیتال آیوتا MIOTA 


تیم بنیان‌گذاران این  شبکه شامل دیوید سنتیبو (David Sonstebo)، دومینیک شینر (Dominik Schiener)، سرگی پوپوف (Serguei Popovسرژ ایوانچگلو (Serge Ivancheglo)  و نکته‌ی جالب توجهی که در مورد پروژه آیوتا وجود دارد، حضور یک فرد ایرانی، مجید نخجیری در میان اعضای اصلی تیم آن است.اين ارز در سال ۲۰۱۵ و با هدف استفاده در صنعت اینترنت اشیاء ایجاد شد. پروژه آیوتا کار خود را از سال ۲۰۱۷ آغاز کرد.

و پس از شروع به کار خود و لیست شدن توکن آن در صرافی‌ها، خیلی سریع توانست توجه زیادی را به سمت خود جلب کند.  همکاری و سرمایه‌ گذاری کمپانی هایی چون شرکت بوش، مایکروسافت، سیستم‌های سیسکو، فولکس واگن، سامسونگ   و فوجیتسو همگی جز سرمایه گذاران بزرگ و شناخته شده ارز دیجیتال آیوتا هستند که باعث اعتبار دادن هر چه بیشتر این پروژه شد.

 

ارز دیجیتال  آیوتا MIOTA


ارزش بازاری ارزدیجیتال آیوتا MIOTA


ارز دیجیتال آیوتا پس از پشت سرگذاشتن صعود و نزول، بالاترین قیمت 0.6937 دلار  و کمترین قیمت 0.6595 دلار،در این لحظه ( ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱) هر واحد از آیوتا با قیمت0.666548 دلار،که با احتساب نرخ تتر معادل۱۸,۸۲۴ تومان معامله میشود.در حال حاضر ارزش بازاری حدود ۱.۸۶میلیارد دلار،  و سهم ۰.۰۹ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد .  ارز آیوتا با حجم مبادلات روزانه ۵۰.۶۷میلیون دلار،در رتبه ۵۶بازار قرار دارد.

 

 چگونگی استخراج ارز دیجیتال آیوتا MIOTA


بر اساس سیستم تنگل موجود در آیوتا در این ارز هیچ گونه استخراجی وجود ندارد. تراکنش‌ها در تنگل به این صورت است که افراد در ازای اینکه شبکه تراکنش آنها را ثبت و تایید کند، باید دو تراکنش تایید کنند. بنابراین مکانیسم تایید تراکنش در پروژه آیوتا با هیچ پاداشی همراه نیست و در نتیجه  استخراج برای آن مطرح نمی‌شود.

 

در صرافی آساکوین الکترونیک میتوانید در یک بستر امن و با خیال راحت با سرعت بالا این ارز را بدست بیاورد. در ادامه‌ همین مطلب‌ با نحوه خرید انواع ارزهای دیجیتال از جمله آیوتادرصرافی ارزدیجیتال آساکوین الکترونیک آشنا خواهیم شد.

 

ارز دیجیتال  آیوتا MIOTA

 

چگونه ارزدیجیتال آیوتا MIOTA به کیف خود انتقال دهیم؟


بعد از خرید ارز دیجیتال آیوتا در صرافی ارز دیجیتال آساکوین الکترونیک و نصب یک کیف پول بر روی سیستم شخصی شما میتوانید با رفتن به گزینه انتقال ارز،آدرس کیف پولتان را وارد کنید سپس اقدام به برداشت نمایید. برای انتقال ارز به کیف پول باید از شبکه انتقال که از آن پشتیبانی می‌کند استفاده کنید. آیوتا توکنی است که  بر اساس زنجیره BNB و انتقال آن بر بستر BEP20 انجام میشود‌‌.

 

چگونه و از کجا ارز دیجیتال آیوتا MIOTA  بخريم؟


با توجه به این که فعالیت ایرانیان در صرافی های خارج از کشور به دلیل تحریم ها علیه ایران ممنوع می باشد، ریسک انتخاب صرافی های غیر ایرانی با توجه به خطر بلوکه شدن سرمایه و مسدود شدن حساب، بسیار بالا است. 


بنابراین، با فعالیت در صرافی آساکوین الکترونیک، می توانید معاملات خود را با سهولت و امنیت بالا به سرانجام برسانید.خرید مستقیم آیوتا با ریال از طریق سایت های صرافی ایرانی صورت می‌گیرد.فقط تعداد کمی از سایت های ایرانی آیوتا را به سبد فروششان اضافه کرده اند که اکثر اوقات هم موجودی این سایت ها صفر است.‌

این روز ها رقابت خیلی زیادی بین صرافی های آنلاین شکل گرفته است چیزی که می توان یک مزیت رقابتی باشد تعداد ارز های یک صرافیه است‌.صرافی آساکوین الکترونیک با دارا بودن میزان نقدینگی بالا و نیزپشتیبانی از حدود ۱۰۰۰ ارز دیجیتال از جمله  آیوتا آماده ارائه خدمات به صورت  بیست و چهار ساعته به کاربران می باشد.خرید ارز دیجیتال آیوتابا قیمت لحظه ای در صرافی آساکوین الکترونیک با امنیت بالا  با پیشتیبانان با تجربه انجام میشود.


برای  خرید آیوتا  در صرافی آساکوین الکترونیک، شما به سادگی می توانیدپس از ثبت نام،احراز هویت را از قسمت داشبورد(ویرایش پروفایل) انجام دهید و بعداقدام به انتخاب کیف پول مورد نظر خود از قسمت کیف پول های داخلی  نموده و سپس به قسمت خرید رفته و با آگاهی و دانش لازم از روند بازار ارز و سنجیدن نکات مهم و پس از آگاهی از توان مالی خود، اقدام به خریدارز دیجیتال آیوتا نمایید.

نحوه فروش ارز دیجیتال 
فروش دارایی های دیجیتالی یکی از دغدغه های مهم کاربران  پس از خریداست.باید بگوییم که جای نگرانی نیست !! با بروز ترین سیستم تبادل، خرید،فروش ارز های دیجیتال بیشتر آشنا شوید، ما بهترین امکانات را برای شما کنار هم قرار داده ایم،زیرا در صرافی آساکوین الکترونیک فروش هر نوع ارز درخواستی شما از جمله  آیوتا با قیمت لحظه ای به اتمام می‌رسد و بلافاصله به حساب شما واریز میشود.

برای فروش  آیوتا به قسمت فروش سایت به آدرس آساکوین الکترونیک مراجعه کرده وبراساس موجودی کیف پول ارزی تان، درخواست فروش ارز خودراثبت نمایید. در این صورت، مبلغ قیمت لحظه ای  آیوتا بلافاصله به حساب شما واریز میشود.
با صرافی آساکوین الکترونیک سهم ویژه خودتان را امروز بگیرید!