شیبا اینو، ارز دیجیتالی که باعث شوکه شدن همه میشه!

شیبا اینو، ارز دیجیتالی که باعث شوکه شدن همه میشه!

شیبا اینو (Shiba Inu) >  یک میم کوین است که با الهام از دوج کوین، اولین و بزرگ‌ترین میم‌کوین بازار ارز دیجیتال، ساخته شده است. این میم‌کوین در مدت کوتاهی پس از عرضه، توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرد. اکوسیستم شیبا اینو، شامل بخش‌ها و ارزهای متعددی است که توکن شیبا اینو، لیش، بون و پلتفرم‌های شیبا سواپ، متاورس شیبا و کلکسیون توکن‌های غیر مثلی شیبوشی را شامل می‌شود.
 

شیبا اینو (Shiba Inu) > یک میم کوین است که با الهام از دوج کوین، اولین و بزرگ‌ترین میم‌کوین بازار ارز دیجیتال، ساخته شده است. این میم‌کوین در مدت کوتاهی پس از عرضه، توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرد. اکوسیستم شیبا اینو، شامل بخش‌ها و ارزهای متعددی است که توکن شیبا اینو، لیش، بون و پلتفرم‌های شیبا سواپ، متاورس شیبا و کلکسیون توکن‌های غیر مثلی شیبوشی را شامل می‌شود.
بر خلاف دوج کوین، شیبا اینو بلاک چین اختصاصی خود را ندارد و با استفاده از استاندارد ERC20 بر بستر شبکه اتریوم ساخته شده است. به همین دلیل، امنیت توکن‌های آن در واقع به اندازه امنیت شبکه Ethereum است.

 

رمز ارز شیبا، ابزاری برای آینده

شیبا اینو (Shiba Inu)

شیبا اینو، یک آلت کوین است که بر بستر شبکه اتریوم ایجاد شده است و نماد آن، سگی با همین نام در ژاپن است. قبلاً در دوج کوین نیز برای نقش نماد استفاده شده بود. این رمز ارز به عنوان یک میم کوین شناخته می‌شود، به این معنی که با تکیه بر یکی از فرهنگ‌های حوزه بلاک چین و ارز دیجیتال، ساخته شده است. شیبا اینو با ورود پرقدرت خود به دنیای ارز دیجیتال و سود بزرگی که به سرمایه گذارانش رساند، رکوردشکن شد و توسعه دهندگان آن، بعد از این اتفاق، تصمیم گرفتند تا آن را به پروژه‌ای بزرگ، با ارزش و پشتوانه واقعی تبدیل کنند. شخص یا اشخاصی به نام ریوشی، در ماه آگوست 2020، شیبا اینو راه اندازی کرد. ارزش کل بازار این رمز ارز، در تاریخ 29 اکتبر 2021 به حدود 41 میلیارد دلار و قیمت شیبا اینو به 0.00008845 دلار رسید. با وجود ریزش‌های متعددی که بازار کریپتو در سال‌های اخیر داشته است، شیبا اینو هنوز جایگاهی مناسب در فهرست بهترین ارزهای دیجیتال دارد. ریوشی، در اواسط سال 2021، با پاک کردن تمام مطالب وبلاگی و توییت‌های خود درباره شیبا اینو، از این پروژه خداحافظی کرد، اما جامعه کاربری وسیع این اکوسیستم، آن را سرپا نگه داشته است.

شیبا: ارزی که دوج را به چالش می‌کشاند

شیبا اینو (Shiba Inu)

براساس گفته های ریوشی، پس از اینکه شیبا اینو به بازار عرضه شد، ارزش این رمزارز به طرز چشمگیری رشد داشت و به دلیل همین، آن را یک گزینه مناسب برای تسلط بر بازار میم کوین ها قرار داد. در حقیقت، ارزش هر واحد دوج کوین به دلیل تعداد کمتر از موجودی، بالاتر خواهد بود. با این حال، به گفته ریوشی، حتی اگر شیبا اینو به قیمت ۰.۰۱ دلار برسد، همچنان دارای کاربرد و محبوبیت زیادی است که به آن کمک می کند قدرتمندتر و بزرگتر از جمله رقبای خود باشد.

 

پروژه شیبا اینو

شیبا اینو (Shiba Inu) > در مقاله و فایل وایت پیپر مرتبط با اکوسیستم شیبا اینو، اصول و قواعد اساسی این پروژه مورد بررسی و توضیح قرار گرفته است. بنیان‌گذار شیبا اینو، ریوشی، این رمزارز را به عنوان یک آزمایشی برای ساخت جامعه غیر متمرکز توصیف کرده است. به عبارت دیگر، این پروژه به منظور بررسی اینکه چه اتفاقی می‌افتد اگر یک پروژه تماماً توسط جامعه کاربری خود اداره شود ایجاد شده است.
جامعه بزرگ کاربری شیبا اینو یا شیبآرمی (SHIBArmy) ، از بیش از ۵۰۰،۰۰۰ نفر تشکیل شده است که به اصول و ساختار Shiba Inu پایبند هستند. اعضای این جامعه، از صفر شروع به کار شده‌اند و به هیچ جامعه دیگری سرچشمه ندارند. همچنین، آن‌ها به سگ‌های شیبا اینو علاقه زیادی دارند.

توکن شیبا اینو با استفاده از استاندارد ERC-20 ساخته شده است و بر بستر شبکه اتریوم فعالیت می‌کند. بنابراین، بلاک چین اختصاصی ندارد. ریوشی در وایت پیپر شیبا اینو به عنوان دلیلی برای استفاده از شبکه اتریوم، امنیت و اعتبار کافی این بلاک چین را مطرح کرده است که به این ترتیب پروژه را راحت و تا حد زیادی غیر متمرکز می‌کند.

 

سرمایه گذاری روی ارز شیبا اینو تا چه حد ریسک پذیر است؟

شیبا اینو (Shiba Inu)

سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال شیبا اینو، به دلیل سفته‌بازی سرمایه‌گذاران آن و وجود نهنگ‌هایی که بخش زیادی از این توکن را در اختیار دارند، گزینه‌ای بسیار پرریسک است. بازار رمز ارز به طور کلی بسیار پرنوسان و بی‌ثبات است و هر رشدی می‌تواند به ریزش در روزهای آتی ختم شود. با این حال، برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال سود بیشتر هستند، در ادامه نکات مهمی را که دانستنشان در زمان سرمایه‌گذاری روی شیبا اینو مهم است،

 

چند مطلب مهم هنگام سرمایه گذاری روی ارز شیبا اینو

شیبا اینو (Shiba Inu) >سرمایه گذاری در دنیای ارز دیجیتال با توجه به نوسانات شدید آن، همیشه پرریسک بوده است. اما خرید و فروش توکن‌های معروف به میم کوین، این ریسک را حتی بیشتر می‌کند، زیرا اکثر میم‌کوین‌ها پشتوانه درستی ندارند. با این حال، شیبا اینو یکی از پروژه‌هایی است که در ماه‌های پس از راه‌اندازی خود، سعی کرده است با ارائه خدماتی از جمله صرافی غیر متمرکز، کلکسیون ان اف تی و متاورس اختصاصی، عنوان میم‌کوین را از خود پاک کند و یکی از پروژه‌های معتبر این دنیا باشد.

بخشی از مهم‌ترین نکاتی که باید در هنگام سرمایه‌گذاری در شیبا اینو رعایت کنید، عبارتند از:

قیمت پایین هر توکن: با توجه به رشد شدیدی که شیبا اینو تجربه کرد، ارزش هر واحد از توکن‌های آن درصدی کوچک از یک سنت بود و با چند صد دلار می‌شد میلیون‌ها SHIB را خرید. در بالاترین قیمت این رمز ارز یعنی 0.0008845 دلار، با 100 دلار می‌شد بیش از 1 میلیون توکن شیبا اینو خریداری کرد، در حالی که با ارزش امروز آن یعنی 0.00001211 دلار می‌توان با همان مقدار پول بیش از 8 میلیون توکن شیبا اینو به دست آورد.

کاربرد و استفاده کم: این ادعا که کاربران این اکوسیستم‌ها، یعنی کلکسیون ان اف تی، متاورس و صرافی غیر متمرکز شیبا اینو، این پلتفرم‌ها را به عنوان یک ابزار کاربردی برای استفاده از توکن آن معرفی کنند، به نظر می‌رسد کمی غلط است. باید توجه داشت که تمامی این پروتکل‌ها با خود پروژه مرتبط هستند و استفاده از توکن SHIB، خارج از این پروژه، چندان کاربردی نیست. به عبارت دیگر، استفاده از این توکن در حال حاضر محدود و کم است و بهتر است از سرمایه‌گذاری در آن خودداری کنید.

نوسان بالا: بالاترین ارزش کل بازار شیبا اینو در تاریخ این ارز دیجیتال حدود 41 میلیارد دلار بوده است که نسبت به بسیاری از شرکت‌های S&P 500 بزرگ‌تر است. این شرکت‌ها اکثرا ده‌ها سال سابقه فعالیت دارند و در بیشتر این بازه زمانی رشد و سوددهی بالایی داشته‌اند. در واقع، مجموع ارزش کل دو رمز ارز شیبا اینو و دوج کوین در زمان اوج آن‌ها از مجموع ارزش بازار 388 شرکت حاضر در S&P 500 بیشتر بود. به طور خلاصه، شیبا اینو به عنوان یک ارز دیجیتال بسیار پرطرفدار و محبوب، موفق به کسب ارزش بالایی در بازار شده است.

با توجه به بازده بسیار بالای ارزهای دیجیتالی، بسیاری از فعالان بازارهای مالی حیرت زده شده‌اند. اما این نشان می‌دهد که ریوشی، به هدف اصلی خود یعنی ساختن یک پروژه بزرگ از هیچ، با موفقیت رسیده است. اما باید توجه داشت که بخش بزرگی از رشد و توسعه اکوسیستم مدیون توجه و علاقه سرمایه‌گذاران بازار کریپتو به پیدا کردن پروژه‌های مستعد رشد ناگهانی است.

 

جمع بندی

شیبا اینو (Shiba Inu) >شیبا اینو، بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین میم کوین، الهام گرفته از دوج کوین است. این توکن با فاصله کمی از زمان عرضه خود در بازار ارز دیجیتال، توانست رشدی بی‌سابقه را تجربه کند. با این حال، توسعه‌دهندگان این توکن تصمیم گرفتند با ارائه خدمات مختلف و کاربردی، عنوان میم کوین را از ارز دیجیتال خود پاک کنند و آن را در دسته رمز ارزهای کاربردی قرار دهند.
اکوسیستم شیبا اینو کاملاً توسط جامعه کاربری مدیریت می‌شود و وجود توکن حاکمیتی بون آن را تا حد زیادی غیرمتمرکز کرده است. در حقیقت، این پروژه یک تیم متمرکز در مرکزیت خود ندارد و تصمیم‌گیری درباره آینده آن به دارندگان توکن‌های آن بستگی دارد.
این حقیقت که شیبا اینو بالاخره موفق به تصاحب جایگاه دوج کوین به عنوان بزرگ‌ترین میم کوین خواهد شد یا خیر، هنوز جای بحث دارد. اما سرمایه‌گذارانی که تمایل به حضور در یک جامعه کاربری پویا و پرانرژی داشته باشند، می‌توانند با خرید توکن‌های این اکوسیستم، در رویای بزرگ آن شرکت کنند.

چگونه و از کجا ارز دیجیتال شیبا اینو (Shiba Inu) بخريم؟


با توجه به این که فعالیت ایرانیان در صرافی های خارج از کشور به دلیل تحریم ها علیه ایران ممنوع می باشد، ریسک انتخاب صرافی های غیر ایرانی با توجه به خطر بلوکه شدن سرمایه و مسدود شدن حساب، بسیار بالا است. بنابراین، با فعالیت در صرافی آساکوین الکترونیک، می توانید معاملات خود را با سهولت و امنیت بالا به سرانجام برسانید. صرافی آساکوین الکترونیک با دارا بودن میزان نقدینگی بالا و نیزپشتیبانی از حدود ۱۰۰۰ ارز دیجیتال از جمله شیبا اینو (Shiba Inu) < آماده ارائه خدمات به صورت  بیست و چهار ساعته به کاربران می باشد. خرید ارز دیجیتال بشیبا اینو (Shiba Inu) با قیمت لحظه ای در صرافی آساکوین الکترونیک با امنیت بالا  با پیشتیبانان با تجربه انجام میشود.
برای  خرید شیبا اینو (Shiba Inu) در صرافی آساکوین الکترونیک، شما به سادگی می توانید پس از ثبت نام احراز هویت را از قسمت داشبورد (ویرایش پروفایل) انجام دهید و بعداقدام به انتخاب کیف پول مورد نظر خود از قسمت کیف پول های داخلی  نموده و سپس به قسمت خرید رفته و با آگاهی و دانش لازم از روند بازار ارز و سنجیدن نکات مهم و پس از آگاهی از توان مالی خود، اقدام به خریدارز دیجیتال شیبا اینو (Shiba Inu) نمایید.

 

نحوه فروش ارز دیجیتال شیبا اینو


فروش دارایی های دیجیتالی یکی از دغدغه های مهم کاربران  پس از خریداست.باید بگوییم که جای نگرانی نیست !!زیرا در صرافی آساکوین الکترونیک فروش هر نوع ارز درخواستی شما از جمله شیبا اینو (Shiba Inu) با قیمت لحظه ای به اتمام می‌رسد و بلافاصله به حساب شما واریز میشود.برای فروش  ارز شیبا اینو به قسمت فروش سایت به آدرس آساکوین الکترونیک مراجعه کرده وبراساس موجودی کیف پول ارزی تان، درخواست فروش ارز خودراثبت نمایید. در این صورت، مبلغ قیمت لحظه ای شیبا اینو (Shiba Inu)  بلافاصله به حساب شما واریز میشود.