آساکوین راه حلی مطمئن برای دور زدن تحریمهای ارز دیجیتال

آساکوین راه حلی مطمئن برای دور زدن تحریمهای ارز دیجیتال

این روزها اخبار نگران کننده و متناقض بسیاری ذهن تریدرها و فعالان بازار ارز دیجیتال در ایران را نا آرام کرده است که آیا در صورت تحریم ایران میتوان در این بازار فعالیت نمود؟

راهکار صرافی آساکوین برای مقابله با تحریم کاربران ایرانی

 

این روزها اخبار نگران کننده و متناقض بسیاری ذهن تریدرها و فعالان بازار ارز دیجیتال در ایران را نا آرام کرده است که آیا در صورت تحریم ایران میتوان در این بازار فعالیت نمود؟

 یا اینکه چگونه میتوانیم از موجودی حسابمان در برابر مسدود شدن محافظت کنیم؟ قبل از پاسخ به این پرسش ها و برنامه های صرافی آساکوین برای مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا، بهتر است بگویم چگونه تحریم هایی که برنامه ریزی شده است قرار است اجرایی شود:

 

مسدود سازی تتر USDT

 

شرکت استیبل کوین تتر که در هنگ کنگ مستقر است، این کوین را برخلاف سایر ارزهای دیجیتال با پشتوانه دلار آمریکا ساخته است و مدعی شده اند که به ازای هر واحد تتر، یک دلار در صندوق شرکت نگهداری می‌کنند. موضوعی که تا کنون رسما به اثبات نرسیده و حرف و حدیث‌های فراوانی از قبیل پوچی این ادعا نیز وجود دارد.

 مشکل از جایی برای ما ایرانی ها شروع می‌شود که این دارایی دیجیتال، بر خلاف ارزهای دیجیتال دیگر متمرکز است و از بستر بلاکچین صرفا برای انتقال کمک می‌گیرد. در اسمارت کانترکت این ارز، قابلیت مسدود کردن وجود دارد و تا کنون 500 آدرس تتر در شبکه‌ی اتریوم مسدود شده‌اند. که به خوبی روشن میشود که این امر به راحتی برای مدیران شرکت تتر امکان پذیر است.

 

ممنوعیت معامله برای ایرانی ها در صرافی های جهانی

 

اگر چه این ممنوعیت اتفاق جدید و تازه ای نیست و تا جایی پیش رفته است که صرافی جهانی بدون مجوزی مانند Gate نیز از آن تبعیت میکند، در مقابل، راهکار دور زدن آن در ایران مرسوم و در نزد برخی تریدرها مرسوم شده است.  اما بعید نیست هر لحظه هویت ایرانی های آن فاش شود و برای همیشه دارایی شان بلوکه شود. با این حال این بار زمزمه هایی وجود دارد که برای فعالیت کاربران و اعمال شدید وکارآمد تحریم ها، دسترسی به مکان برای هر معامله گر به صورت مستمر در صرافی های جهانی الزامی شود که دیگر هیچ راهی برای تریدرهای ایرانی برای معامله در صرافی های خارجی باقی نمیماند.

 

مسدود سازی ولتهای کاربران ایرانی

 

از دیگر اقدامات برای جلوگیری از ورود ایرانیها به این بازار مسدود سازی کیف پولهایی است که آی پی های ایرانی آنها شناسایی شده یا اینکه با کاربران ایرانی ارتباط دارند. بعید نیست این برنامه نیز ظرف چند ماه آینده اعمال شود.

اما صرافی آساکوین برای محافظت از دارایی های کاربران ایرانی و مقابله با هر نوع تحریمی برنامه های متنوعی به زودی اجرایی خواهد نمود، که به ترتیب عبارت اند از:

 

بازار دای DAI

 

دای یک استیبل کوین معادل تتر است که به صورت غیر متمرکز ایجاد شده و هیچ شرکت و دولتی نمیتواند آن را مسدود نماید. اگر چه قیمت تمام شده آن در ایران کمی بالاتر از تتر است، اما در آینده با حجم معاملات بالا و عرضه و تقاضا در بازار ایران به قیمت تتر خواهد رسید. آساکوین بزودی بزرگترین بازار معامله با دای را در سطح جهان راه اندازی خواهد نمود تا هیچ کاربری به خاطر تحریم داراییش مسدود نشود و با خیالی راحت به معامله بپردازد.

 

استفاده از شبکه لایتینگ در صرافی

 

یکی از معضلات استفاده از شبکه بلاکچین، زمانبر بودن تراکنش ها و پرداخت کارمزد برای آن است. بعلاوه نقل و انتقال ها در این شبکه قابل رصد و پیگیری است که زنگ خطری در آینده برای کاربران ایرانی است.

شبکه پرداخت دیگری با نام لایتینگ وجود دارد که با نام شبکه لایتنیگ بیت کوین در بین تریدرها معروف شده است. از مهمترین قابلیت های این شبکه کارمزد صفر آن و سرعت بالا و عدم ثبت تراکنشها در بستر بلاکچین است که عدم ردیابی کاربر را تضمین مینماید.

 آساکوین هم اینک از این شبکه در مورد تمامی رمز ارزهای صرافی در داخل سایت استفاده نموده تا علاوه بر انتقال داخلی رایگان و آنی بین کاربران صرافی، امنیت کاربر ایرانی را حفظ، و تراکنش های بین آنها را خارج از شبکه بلاکچین انجام دهد.